Spolupráca s Európskou vesmírnou agentúrou schválená!

(UPDATE 20.7. 2009) Dňa 15. 7. 2009 na svojej 162. schôdzi schválila vláda SR návrh na účasť Slovenskej republiky na spolupráci s Európskou vesmírnou agentúrou. Jedná sa o prvý a nutný krok pred podpísaním rámcovej zmluvy o spolupráci. Spolupráca s ESA prinesie množstvo príležitostí pre slovenské firmy, vedcov a študentov v oblasti kozmického výskumu, technológií a celkovo pozdvihne úroveň vedy a výskumu v našej krajine.

Na základe schváleného materiálu v dohľadnej dobe vznikne komisia pre účasť SR na spolupráci s ESA. Zostavením bol poverený Ján Mikolaj, podpredseda vlády a minister školstva SR. Komisia bude zložená z jednotlivých zástupcov ministerstiev a zástupcov iných sektorov. Schválený materiál obsahuje aj zoznam inštitúcií s vedecko-vyskumným a aplikačným potencionálom. Všeobecné informácie a informácie o procese vstupu do ESA môžete nájsť na našich stránkach v sekcii Slovensko v PECS/ESA.

Oficiálne komuniké